5/5 - (4 امتیاز)

چگونه بهترین مرکز تعمیرات آیفون را انتخاب کنیم؟

آیفون‌ها گوشی‌های ارزان قیمتی نیستند که هر لحظه بتوان آنها را خریداری کرد. با این حال، آنها نیز مانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی در معرض آسیب و اختلال هستند. خوشبختانه مراکز تعمیرات آیفون می‌توانند مشکلات گوشی شما را برطرف کنند. منتها آیا می‌توانید به آسانی تشخیص دهید که کدام مراکز برای تعمیرات آیفون، بهترین و معتبر ترین هستند؟ واقعیت این است که انتخاب بهترین تعمیرکاران آیفون می‌تواند دشوار باشد و باید دقیقا بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. باید سوالات درستی از خود بپرسید و در پی پاسخ آنها به باشید. با این نوشته همراه باشید تا چند سوال مهم را مطرح کنیم و به آنها پاسخ دهیم. سوال و جواب‌هایی که کار انتخاب مراکز تعمیرات آیفون را برای شما ساده خواهند کرد.

تعمیرات تخصصی آیفون با بهترین کیفیت و قیمت در تبریز

 

آیا مرکز تعمیراتی که انتخاب کرده اید کاملا بر روی تعمیرات آیفون متمرکز است؟

فرضا شما به دنبال یک مرکز معتبر تعمیر آیفون در تبریز هستید. در این شهر تعمیرکاران زیادی وجود دارند ولی شما باید به تخصص آنها دقت کنید. باید بررسی کنید که آیا آنها در تعمیر آیفون تخصص دارند یا صرفاً یک تعمیرکار عمومی هستند که انواع مختلفی از تلفن های هوشمند را تعمیر می‌کنند. این بررسی‌ها به شما کمک می‌کنند تا تشخیص دهید که آیا آن مرکز تعمیراتی برای تعمیر گوشی شما واجد شرایط هستند یا خیر. به طور کلی توصیه می‌شود مراکزی را که به شکل تخصصی بر روی گوشی های آیفون کار می‌کنند در اولویت انتخاب قرار دهید. به عبارت دیگر ابتدا به جاهایی بروید که عنوان تعمیرات تخصصی آیفون را بر سردر آنها می‌بینید. در اولویت بعدی به سراغ تعمیرکارانی بروید که اگر چه گوشی های مختلف را تعمیر می‌کنند ولی به صورت منظم با گوشی های آیفون نیز سروکار دارند. تجربه اینگونه تعمیرکاران در تعمیر گوشی های آیفون تا حدودی به آنها صلاحیت می‌دهد.

 

آیا تعمیرکار آیفون شما کار خود را ضمانت می‌کند؟

صرف نظر از اینکه تعمیرات آیفون شما چقدر خوب انجام شده باشد ممکن است دوباره سر از تعمیرگاه در آورید. در نتیجه، باید در مورد گارانتی خدمات تعمیر و تعویض قطعات از مرکز تعمیرات گوشی پرس و جو کنید. فرضا شما می‌خواهید صفحه نمایش گوشی آیفون خود را تعویض کنید. باید قبل از این کار از تعمیرکار بپرسید که آیا صفحه نمایش جدید را گارانتی می‌کند. آیا ضمانت می‌کند که دوباره همان مشکل قبلی در گوشی بروز نکند؟ به هر حال باید بدانید که شرایط گارانتی هر تعمیرکار ممکن است با بقیه متفاوت باشد. برخی از تعمیرکاران 2 تا 6 ماه ضمانت تعمیر دارند. یعنی در این مدت اگر دوباره گوشی آیفون شما به همان نقص سابق دچار شد این بار مجانی گوشی شما تعمیر خواهد شد. البته دلیل بروز مجدد مشکل نباید بی احتیاطی خودتان باشد. به هرحال هزینه تعمیر و تعویض قطعات گوشی های آیفون بالاست. بنابراین بهتر است تعمیرکارانی را انتخاب کنید که برای چندین ماه، کارکرد قطعات تعویض شدۀ گوشی شما را ضمانت کنند.

در انتخاب تعمیرکار آیفون تخصص و گارانتی تعمیر دو فاکتور مهم هستند

 

آیا تعمیرات آیفون خود را به دست افرادی با تجربه سپرده اید؟

گوشی های آیفون اغلب دستگاه هایی گران قیمت و با سطح حساسیت بالا هستند. در نتیجه، همیشه باید با اینگونه گوشی ها با احتیاط و دقت کافی برخورد شود. پس باید تعمیرات آیفون خود را به یک تکنسین مجرب و آموزش دیده بسپارید. آموزش و تجربه هر دو مهم هستند. مثلا مطمئنا تعمیرکاری که در چند دوره تخصصی آموزش تعمیرات موبایل شرکت کرده است دانش کافی برای تعمیر گوشی آیفون شما را دارد. منتها باید با کسب تجربه و تمرین و تکرار، مهارت لازم را نیز بدست آورد.

 

آیا از کیفیت و قیمت قطعات یدکی که قرار است برای آیفون شما استفاده شود آگاه هستید؟

در تعمیرات آیفون انواع قطعات یدکی را می‌توان استفاده کرد. اپل برخی از این قطعات را می‌سازد، در حالی که برخی دیگر توسط شرکت های دیگر ساخته می‌شوند. عملکرد و کیفیت این قطعات بسیار با هم فرق می کنند. بنابراین باید تعمیرگاهی را انتخاب کنید که در درجه اول فقط از قطعات اصلی اپل استفاده می‌کند. منتها نباید به بهانه اصلی بودن قطعات، پول های غیر منصفانه پرداخت کنید.

 

تعمیرات آیفون، اغلب شامل چه مواردی می‌شود؟

شکستگی صفحه؛ یکی از رایج ترین مشکلات آیفون‌ها، شکستگی صفحه نمایش است. این مشکل، ممکن است به دلیل افتادن گوشی یا نشستن تصادفی روی آن اتفاق بیفتد. در هر حال یک صفحه نمایش ترک خورده، جلوه ای نامطلوب دارد منتها مشکل به همین جا ختم نمی شود. اگر صفحه نمایش معیوب را تعویض نکنید آسیب بیشتری به گوشی شما وارد خواهد کرد.

آسیب های ناشی از آب؛ بسیاری از آیفون ها ضد آب نیستند. بنابراین اگر گوشی شما در معرض آب قرار گرفته است ممکن است با صدمات جبران ناپذیری مواجه شده باشد. با این وجود از گوشی خود قطع امید نکنید. فورا آن را خاموش کرده و در اسرع وقت آن را به یک تعمیرگاه تخصصی ببرید.

مشکلات نرم افزاری؛ تعمیرات آیفون صرفا محدود به مشکلات سخت افزاری نیست و گاهی مشکل از برنامه‌های گوشی است. این مشکلات به اشکال مختلفی خود را نشان می‌دهند. از جمله افت کارایی و سرعت گوشی، خاموشی ناگهانی، مشکلات در ماندگاری باتری، عدم اتصال به شبکه، مشکلات در دوربین یا صدا، لمس ناپذیری صفحه نمایش و …

تعمیرات آیفون و رفع مشکلات ناشی از خیس شدن اینگونه گوشی های هوشمند

 

عمر باتری و مشکلات شارژ؛ در بسیاری از موارد، این مشکلات باتری است که افراد را به مراکز تعمیرات آیفون می‌کشاند. به هرحال با گذشت زمان، عمر باتری آیفون ها نیز کاهش می‌یابد و ممکن است مانند گذشته شارژ آنها ماندگاری نداشته باشد. اگر عمر باتری آیفون شما به طور قابل توجهی کمتر از گذشته است، احتمالا زمان تعویض باتری فرا رسیده باشد. البته در برخی از موارد مشکل از باتری نیست مثلا ممکن است آیفون شما اصلا شارژ نشود یا به کندی شارژ شود. اینگونه مشکلات اغلب به دلیل خرابی پورت یا کابل شارژ ایجاد می‌شوند و با یک تعمیر ساده قابل رفع هستند.

کلام آخر

در پایان باید گفت تعمیرات آیفون ها کار پیچیده ای است و به تخصص کافی نیاز دارد. اگر گوشی آیفون شما با مشکلاتی مواجه است، هر چه زودتر باید یک سرویس تعمیر معتبر را انتخاب کنید که خدماتی باکیفیت و همچنین گارانتی تعمیرات داشته باشد. البته ممکن است وسوسه انگیز باشد که خودتان اقدام به تعمیر کنید. منتها باید با احتیاط عمل کرده و مطمئن شوید که ابزار و تخصص لازم را دارید. اگر در اینترنت، عباراتی مانند تعمیرات تخصصی آیفون+قیمت بروز را جستجو کنید علاوه بر تعمیرگاه های مختلف با دوره های آموزش متنوعی نیز مواجه می‌شوید. برخی از این دوره ها عمومی تر هستند و بیشتر با هدف آشنایی با صنف پولساز تعمیرات موبایل تهیه و تدوین شده اند. منتها برخی دیگر جنبه تخصصی بیشتری دارند و می‌توان با شرکت در آنها تا حد زیادی تعمیرات آیفون و دیگر انواع گوشی های هوشمند را یاد بگیرید.

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *